Manuálne
V detaile každej registrácie si jednoducho zaznamenáte akýkoľvek pohyb peňazí súvisiaci s danou registráciou.
Suma na úhradu vznika automaticky pri vzniku registrácie na základe hodnoty kurzu či skupiny uvedenej v nastaveniach.
Ak je platba prijatá v plnej výške v hotovosti stačí ak kliknete na tlačidlo „Uhradil v hotovosti“ a dlžná suma sa vyrovná a zapíše.
Ďalšia možnosť je vytvorením novej platbe cez tlačidlo „Nová platba“, následne zvolíte výšku a spôsob úhrady.
Každú takúto registráciu si môžete označiť vo fakturačnej poznámke. Na základe nej môžete následne filtrovať registrácie a oslovovať svoju komunitu ďalšími informáciami a inštrukciami.
Automaticky
Odbremente sa od manuálneho importovania platieb do systému. Pripravili sme pre vás možnosť párovať platby automaticky.
Aktuálne podporované banky: Tatra banka, VUB banka, FIO banka.
Ak máte inú banku, stačí nás kontaktovať. Pripravíme to obratom.
Tatra banka
Nastavte si vo svojom internet bankingu posielanie emailových notifikácií o pohyboch na email: platby.tb@zooza.app
VUB banka
Nastavte si vo svojom internet bankingu posielanie emailových notifikácií o pohyboch na email: platby.vub@zooza.app
FIO banka
Nastavte si vo svojom internet bankingu posielanie emailových notifikácií o pohyboch na email: platby.fio@zooza.app
Ako funguje automatické párovanie platieb?
- Príjemcu identifikujeme na základe IBAN-u.
Je preto potrebné mať vo všeobecných nastaveniach, alebo na úrovni kurzu zadaný IBAN. - Registráciu identifikujeme na základe Variabilného symbolu.
Vyhľadáme v systéme registrácie, ktoré majú rovnaký variabilný symbol ako práve prijatá platba. - Úhradu pripíšeme podľa sumy a stavu platby registrácie.
Aby sme sa vyhli prípadnému duplicitnému priradeniu platby, platby automaticky radíme iba na registrácie v stave Neuhradná. Zároveň platba musí zodpovedať vystavenej dlžnej sume na registrácii.
Ak sú tieto tri podmienky splnené, platba je automaticky pripísaná k registrácii. V prípade ak automatické priradenie nebolo možné, môžete v časti Platby – Automatické platby, platbu priradiť manuálne.
Čo sa deje s informáciami o úhradách v Zooze?
Každá notifikácia, ktorá do Zoozy príde je automaticky spracovávaná a je zapísaná do systému len ak sú splnené aspoň prvé dve podmienky (zhoda v čísle účtu a nájdená registrácia podľa variabilného symbolu). Všetky ostatné notifikácie o pohyboch (či už sú kreditné alebo debetné) sa zahadzujú a v systéme ich neuchovávame.
Hromadné nahrávanie platieb (.csv)
Jednoducho exportnite zoznam platieb z vášho Internet bankingu a nahrajte ho do Zooza kedykoľvek.
Súbor musí byť v .CSV formáte.
Kedykoľvek môžete nahrať svoj export z Internet bankingu.
Transakcie budú spárované podľa variabilného symbolu, čísla registrácie.
Ak sa niektoré nespárujú správne kvôli chybe vo variabilnom symbole, je možné ich následne dodatočne priradiť k akejkoľvek registrácii.